90 dňová rozlišovacia diéta – pravidlá a skúsenosti ako schudnúť

Poznáte to, nepravidelná strava, rýchle občerstvenie, stres v práci, málo pohybu a hrozivý pohľad na váhu. Kto z nás by nechcel vyzerať lepšie, zredukovať hmotnosť, stratiť zopár kilogram naviac a žiť zdravšie? Pozrime sa spolu na 90 dňovú diétu, ktorá má veľkú popularitu po celom svete a výborné recenzie bez jo-jo efektu. Jej výhodou je, že obmedzuje škodlivé a nezdravé jedlá, sladkosti a alkohol a tiež to, že sa pozerá na chudnutie celkovo a dlhodobo.

90 dnova dieta ako schudnut

Podstatou tejto diéty (nazývanej aj „Rina diéta“) je rozdelenie jedla do štvordenných intervalov, pričom sa odporúčajú kombinovať určité potraviny v daný deň. Je ako stvorená pre milovníkov sladkých jedál, keďže zahŕňa veľké množstvo ovocia, ktorým začíname každé ráno, avšak vyznačuje sa aj pestrým jedálnym lístkom a vyváženou stravou, preto je taká obľúbená. Nie sú vylúčené zo stravy tuky, čo je častou chybou mnohých iných diét. Takisto pomáha ku naštartovaniu a zmene ľudského metabolizmu.

Je perfektnou voľbou pre ľudí, ktorí potrebujú zhodiť viac kilogramov, keďže je veľmi ľahko účinná a zdravá. Je dôležité dodržiavať tento cyklus:

90-dňová diéta, deň č.1 – Proteínový

Zaraďujeme sem potraviny bohaté na bielkoviny, medzi sebou ich však nekombinujeme. Najlepšou voľbou je chudé hydinové (kuracie, morčacie) mäso, vajcia, tvaroh, syry a dostatok zeleniny ako príloha. Vhodnou voľbou sú aj ryby, dary mora a ostatné druhy mäsa ako králičie, hovädzie, teľacie, či chudé bravčové.

najlepšia diéta proteínová

90-dňová diéta, deň č.2 – Škrobový (zeleninový)

Konzumujeme potraviny ako zemiaky, ryžu, jačmeň, pohánku a strukoviny  (fazuľu, šošovicu, sóju alebo hrášok). Ako príloha sa aj tu môže použiť zelenina (vrátane zemiakov) a niektoré druhy semien. K jedlu sa môže zjesť aj kus celozrnného pečiva.

zelenina počas diéty

90-dňová diéta, deň č.3 – Uhľohydrátový

Deň začnete ovocím a počas tohto dňa môžete jesť iba sacharidy (výrobky z múky bez pridania mlieka a vajec) a zeleninu. Napríklad cestoviny s paradajkami, či pizzu so zeleninou. Môže sa doplniť sladkým koláčom, hrsťou malých sušienok, zmrzlinou i horkou čokoládou.

ako schudnúť bez jojo efektu

90-dňová diéta, deň č.4 – Vitamínový

V tento deň je možné jesť akékoľvek ovocie, orechy, semená, čerstvú zeleninu, ovocné a zeleninové šťavy.

vitamíny počas diéty

Nevyhnutnou podmienkou je aj pitie dostatočného množstva tekutín (ideálnou voľbou je čistá voda a nesladené kvalitné čaje) a dodržiavanie časového odstupu medzi jedlami (3-4 hodiny).

Myšlienkou a princípom cyklickej zmeny stravy je neumožnenie organizmu zvyknúť si na novú stravu, preto sa chudnutie nespomaľuje. Dodržiavanie konkrétnych cyklov nie je úplne nevyhnutné – ak sa spomalí úbytok telesnej hmotnosti, môžete jednoducho obmeniť stravu.

Na dosiahnutie lepších výsledkov a úspechu v strave by ste mohli použiť aj prostriedok na zníženie pocitu hladu, ktorý vám pomôže znížiť chuť do jedla a rýchlejšie spaľovať tuk.

Počítajte svoje kalórie

Ak chcete schudnúť 1 kilogram za týždeň, budete musieť skonzumovať o 1000 kalórií menej, než vaše telo spáli každý deň. Zapisujte si kalórie vo všetkom, čo jete a pijete, a nejedzte viac, ako je váš stanovený limit kalórií. Väčšina programov na sledovanie kalórií má databázu potravín a ich obsahu kalórií, aby bolo sledovanie vašich jedál jednoduchšie. Váženie každej porcie je najpresnejší spôsob, ako sledovať to, čo skonzumujete v danom jedle. Počítajte kalórie aj po uplynutí 90-tich dní, aby ste si udržali výsledky.

Ako najefektívnejšie schudnúť

➡ Asi 20-30 minút pred jedlom sa poriadne napite čistej vody. Týmto dopomôžete viac zaplniť žalúdok a zjete potom menšiu porciu.

➡ Vyvarujte sa pitiu sladených nápojov a obmedzte príjem alkoholických nápojov. Jedzte pomaly. To dopomáha k tomu, že budete mať skôr pocit nasýtenia.

➡ Na varenie používajte kvalitný olej, odporúčame kokosový olej v akejkoľvek forme. Vhodnou voľbou je aj extra panenský olivový olej.

➡ Zapojte do svojho života akúkoľvek pohybovú aktivitu, ktorá Vás bude baviť a to minimálne 3-krát do týždňa. Cvičenie vám pomôže spáliť kalórie a výrazne zvýši účinnosť vášho 90-dňového plánu na chudnutie. Zamerajte sa na cvičenie s miernou intenzitou po dobu 150 minút každý týždeň – to je 30 minút denne, päť dní v týždni. Ak nechcete ísť do posilňovne alebo sledovať cvičebné DVD, venujte sa aktivitám, ako je plávanie, in-line korčuľovanie, bicyklovanie, turistika, jogging a tanec, aby sa vaše telo rozhýbalo.

korčuľovanie ako schudnut

➡ Jedzte rozpustnú vlákninu. Štúdie ukazujú, že tá výrazne podporuje chudnutie. Siahnuť môžete po doplnkoch výživy, ako napr. glukomanán.

➡ Pite zelený čaj (viac o výhodách a potenciálnych zdravotných účinkoch zelenej kávy) a čiernu kávu. Obsahujú kofeín a látky pomáhajúce udržiavať úroveň cukru v krvi v normálne. Zlepšujú celkovú premenu potravy v tele. Zelený čaj má nanajvýš termogénne vlastnosti, čo spôsobuje, že sa váš metabolizmus zahreje a začne spotrebovávať palivo rýchlejšie.

Ak vám nevyhovuje jeho chuť, skúste si ho zaobstarať s ovocnou príchuťou, alebo siahnite napríklad po výťažku zo zeleného čaju, kde je jeho koncentrácia ešte väčšia.

➡ Doprajte si kvalitný spánok (7-9 hodín), telo potrebuje čas na kvalitnú regeneráciu tela i mysle.

Nikdy sa nevzdávať a vydržať!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *