Ako si vybrať bežecký pás do bytu, porovnanie, cena, recenzie

Zašnurujte si tenisky a vybehajte alebo vychoďte kalórie pomocou nášho sprievodcu kúpou najlepšieho bežeckého pásu pre domácu posilňovňu. Skladací bežecký pás vhodný pre domáce použitie je úžasne pohodlný a ušetrí vás pred behaním v daždi. Poradíme vám ako vybrať najlepší bežecký pás, zdôrazníme kľúčové vlastnosti, na ktoré si treba dávať pozor a pridáme recenzie na top modely.

bežiaci pás

Behanieveľa výhod pre ľudí, ktorí bežne chodia do posilňovne aj pre nováčikov v oblasti fitness – môže vám pomôcť schudnúť, uvoľniť stuhnuté kĺby a odbúrať stres. Je však dôležité, aby ste vedeli, aký typ bežeckého pásu vám najlepšie pomôže dosiahnuť vaše fitness ciele. Ďalej uvádzame rôzne typy bežeckých pásov a odkazujeme na niektoré populárne modely.

Keďže sme stále uprostred globálnej pandémie koronavírusu, bežecké pásy ponúkajú bezpečný a pohodlný spôsob, ako si zacvičiť, aj keď je v našom okolí daždivo, sychravo, chladno alebo už tma. Navyše sú dnešné bežecké pásy kvalitne vybavené, kedy si môžete zacvičiť počas sledovania televízneho programu alebo pri počúvaní a sledovaní svojich obľúbených hitov na Youtube.

Ako kúpiť najlepší bežecký pás pre domáce použitie? Predtým než sa rozhodnete, či si kúpiť bežecký pás na domáce použitie, zvážte svoj rozpočet a veľkosť podlahovej plochy k dispozícii. Bežecké pásy môžu byť pri prevádzke v najvyššej rýchlosti dosť hlasné, takže myslite aj na svojich susedov – najmä ak bývate v byte, ktorý nie je na prízemí.

Ak sa považujete za domáceho fitness nováčika, rozhodnúť sa pre najdrahší a najviac vybavený bežecký pás na trhu asi nebude najlepšou možnou voľbou. Ak vložíte dostatok úsilia, na lacnejšom bežeckom páse si taktiež skvele zacvičíte.

domáci bežecký pás

Beh alebo chôdza na bežiacom páse nie sú úplne rovnaké ako behanie vonku. Pás vás koniec koncov udrží v tempe, aj keď už vaša energia ubúda. Je to však veľmi dobrá alternatíva k cvičeniu vonku, keď musíte ostať v interiéri.

Bežecké pásy sa tiež neuveriteľne jednoducho používajú. Na páse vám stačí behať alebo kráčať a motor vám ho posúva pod nohami akoukoľvek rýchlosťou, ktorú si zvolíte. Niektoré ponúkajú hi-tech funkcie, ako sú dotykové obrazovky a hodiny živého vysielania, zatiaľ čo iné poskytujú základnejší zážitok z naskočenia a spustenia.

Výhody bežeckého pásu

Pridaním pravidelnej chôdze, pomalého alebo rýchleho behu k cvičeniu zlepšíte svoje celkové zdravie a kondíciu. Beh je tiež jednou z najúčinnejších foriem cvičenia na spaľovanie kalórií.

Medzi ďalšie výhody bežeckých pásov patria:

➡ Pohodlie – beh v interiéri vás drží ďalej od rušných ciest a nepriaznivého počasia.

➡ Mäkké pristátie – veľa bežeckých pásov používa na ochranu vašich kĺbov a nôh odpruženú bežeckú plochu.

bežecký pás do bytu

➡ Schudnutie – chôdza a beh spaľujú kalórie aj na rovnej zemi; ešte lepšie výsledky môžete dosiahnuť, ak vlastníte bežecký pás so sklonom.

➡ Pripojenie smartfónu – niektoré bežecké pásy vám umožňujú zapojiť smartphone a prehrávať hudbu cez zabudované reproduktory.

➡ Vlastné programy – Ak nechcete neustále klepať na tlačidlá rýchlosti a sklonu, vyberte si vopred nastavený program a nechajte bežecký pás meniť tempo.

Koľko stojí bežecký pás?

Bežecké stroje vhodné na domáce použitie sú k dispozícii za rôzne ceny.

Cenovo lacnejšie bežecké pásy – najnižšia trieda

Často nie sú motorizované a sú poháňané vašim pohybom. Ľahko kúpite pás so skladacím dizajnom za zhruba 200 EUR.

Lacné bežecké pásy sa zvyknú manuálne nakláňať, čo znamená, že ak chcete bežať „do kopca“, musíte si prednú časť bežeckého pásu postaviť pomocou nastaviteľných nožičiek.

Aj najlacnejšie bežecké pásy zvyčajne dokážu merať váš pulz – nejde o funkciu vyhradenú pre drahé modely. Ak váš bežecký pás nie je dodávaný s monitorom pulzu, môžete vyskúšať špeciálny fitness tracker.

eTip (bežecký pás do 200 EUR): MASTER F-04bezmotorový bežecký pás je ideálnou voľbou pre domáce použitie. Ponúka ľahkú manipuláciu a nastavenie záťaže. Jeho výhodou je, že zaberie málo miesta a môže sa prakticky zložiť a uskladniť. Jeho devízou je aj jeho nízka cena.

bezmotorový bežecký pás

Bežecké pásy strednej triedy

Výdavky do 500 EUR vám prinesú niekoľko ďalších funkcií, ako sú prednastavené programy alebo pripojenie smartphonu, sklon však možno budete musieť upravovať manuálne. Pre pohodlie elektronicky nastaviteľného sklonu budete pravdepodobne musieť investovať o niečo viac.  

eTip (bežecký pás do 500 EUR – zlatá stredná cesta) : DUVLAN Cairo – kvalitne odpružený motorový bežecký pás so stabilnou konštrukciou. Spojenie elegantného moderného dizajnu s ponukou žiadaných štandardných funkcií, 12 programov a meraní základných údajov (čas, rýchlosť, spálené kalórie, pulz či vzdialenosť) – Porovnanie cien a viac informácií.

Duvlan Cairo bežecký pás

Špičkové bežecké pásy

Lacnejšie stroje majú okrem šikovnejších funkcií aj úrovne sklonu, ktoré môžete ovládať počas behania, bez toho, aby ste museli zastaviť a vystúpiť, ak chcete ťažší alebo ľahší tréning. Očakávajte sumu medzi 500 – 1 000 EUR

eTip (bežecký pás do 700 EUR): T900C DOMYOSintuitívny a jednoducho ovládateľný panel, ktorý zobrazuje všetky dôležité a potrebné údaje. Umožňuje zvoliť tréningové tempo, rýchlosť alebo sklon. Vytvorených je až 32 programov, ktoré sú určené pre špecifický, vami určený cieľ – spaľovanie kalórií, udržiavanie zdravia, zvýšenie vytrvalosti alebo zapojenie intervalového tréningu.  Poteší aj praktický stojan na tablet alebo telefón. Zaraďujeme ho medzi najtichšie bežecké pásy v produktovom rade Domyos (iba 52 dB pri rýchlosti 10 km/h).

bežecký pás Decathlon

Keďže sú tieto drahšie stroje objemnejšie, zvyčajne sú pri vysokých rýchlostiach cítia stabilnejšie v porovnaní s lacnejšími alternatívami. Odpružené bežecké plošiny dodajú vášmu behaniu jemný odskok, ktorý šetrí kĺby.

Ak nakupujete iba to najlepšie, náklady sa môžu ľahko vyšplhať nad 1 000 EUR. Prémiové bežecké pásy s veľkými dotykovými displejmi a väčšími bežeckými plochami stoja od 2 000 EUR.

eTip (bežecký pás pre náročných): inSPORTline inCondi T6000iurčený pre pokročilejších športovcov so zabudovaným počítačom s LCD podsvietením. Je obľúbený nielen v domácnostiach, ale aj vo fitness centrách. Veľmi spoľahlivý a výkonný AC motor s maximálnym výkonom 4 HP. Možnosť napojenia s tabletom alebo iPadom pomocou Bluetooth a aplikácie FitShow. Ponúka množstvo programov, ktoré je možné upraviť podľa individuálnych predstáv a požiadaviek. Robustná a odpružená konštrukcia zaručuje komfort aj pre ťažších športovcov (nosnosť až 160 kg) – Porovnanie cien a viac informácií.

najlepší bežecký pás

Koľko miesta je potrebné na bežecký pás?

Pri akomkoľvek vybavením pre domácu telocvičňu sa uistite, že máte dostatok priestoru na správne a bezpečné použitie. Priemerný rozvinutý bežecký pás meria okolo 1,7 metra na dĺžku a okolo 0,7 metra na šírku.

Bežecký pás nikdy neumiestňujte tak, aby za bežeckou plošinou bola stena alebo nábytok. Ak stratíte oporu na bežeckom páse, hodí vás dozadu a môžete sa zraniť. Za bežeckým pásom je ideálny voľný priestor najmenej 1,2 metra.

ako vybrať bežecký pás

Manuálny bežecký pás (bez motora) nepotrebuje veľa voľného priestoru pred sebou. Ak ale používate elektrický bežecký pás, nechajte vpredu asi 50 cm miesta, aby sa mohol motor správne chladiť.

Pokiaľ ide o to, koľko miesta by ste mali mať na oboch stranách zariadenia, odporúčame vám zdvojnásobiť šírku vášho bežeckého pásu. To by malo poskytnúť dostatočný priestor na to, aby ste zabránili náhodnému úderu pri rozpätí rúk, alebo ak stratíte rovnováhu. Ak používate bežecký pás v spoločnom priestore, umožnite taktiež ostatným bezpečne prejsť okolo.

Ďalším faktorom, ktorý treba brať do úvahy pri umiestňovaní bežeckého pásu, je priestor na hlavu, najmä ak má váš bežecký pás sklon. Je zrejmé, že čím väčší je sklon bežeckej plošiny, tým vyššie budete. Počas šprintovania si predsa nechcete udrieť hlavu, takže pokiaľ máte miestnosť s nízkym stropom, umiestňujte bežecký pás s opatrnosťou.

eTip (najpredávanejší): Bežecký pás inSPORTline Gilavar. Jeho najväčšou výhodou je extrémne tichý chod, kvalitne odpružený rám a množstvom programov. Ponúka naozaj výborný pomer cena / kvalita. Robustná konštrukcia má nosnosť až 150 kg. Určite vás poteší aj možnosť prepojenia s telefónom pomocou Bluetooth, ale aj audio vstup.

najpredávanejší bežecký pás

Kľúčové vlastnosti a funkcie bežeckého pásu

Tu je prehľad hlavných bežeckých funkcií, na ktoré si treba pri rozhodovaní dať pozor.  

➡ Bežecká plošina

Keď sa rozhodujete o kúpe, vždy zvážte veľkosť bežeckej plošiny bežeckého pásu (povrch, na ktorom beháte); vyšší ľudia môžu potrebovať dlhšiu palubu, aby vyhovovala dlhšiemu kroku.

Ak máte bolestivé kĺby, hľadajte bežecký pás s odpruženou plošinou, ktorá ponúkne určitý odraz a zníži tlak na kolená a členky.

➡ Informačná konzola

Ak chcete podrobnú spätnú väzbu o svojom tréningu a jeho intenzite, kúpte si bežecký pás s podrobnou informačnou konzolou alebo obrazovkou.

Zobrazuje prekonanú vzdialenosť, spálené kalórie a čas strávený behaním. Niektoré obrazovky sú čiernobiele, zatiaľ čo drahšie bežecké pásy majú veľké farebné dotykové displeje.

Na niektorých bežeckých pásoch vám konzola umožní zvoliť si medzi rôznymi cvičebnými programami. Program je beh, pri ktorom sa automaticky upravuje rýchlosť (a sklon, ak je k dispozícii) v rôznych bodoch, aby simuloval rozmanitú krajinu.

➡ Sklon bežeckého pásu

Chôdza alebo beh na bežeckom páse v stúpaní bude simuluje výstup na kopec. Ak beháte na rovnom bežeckom páse, budete aj naďalej páliť kalórie, ale experimentovanie s nastavením sklonu vám môže poskytnúť ďalšiu výzvu.

Dajte pozor, aby ste zo začiatku nemali príliš strmý sklon, pretože by to mohlo spôsobiť namáhanie chrbta, bokov a členkov. Začnite s miernym sklonom a odtiaľ pridávajte.

➡ Skladacie bežecké pásy

Skladací bežecký pás je možné medzi tréningami odložiť. To je ideálne riešenie, ak máte obmedzený priestor alebo používate bežiaci pás napríklad v obývacej izbe.

➡ Monitor srdca

Väčšina bežeckých pásov má v rukovätiach zabudovaný senzor pulzu. Držať sa počas celého tréningu nemusí byť praktické, ak beháte a potrebujete voľný pohyb paží, ale umožní vám občas skontrolovať, ako tvrdo cvičíte.

➡ Bezpečnostný kľúč

Takmer všetky bežecké pásy sú vybavené bezpečnostným kľúčom. Magnetický koniec sa pripevní k stredovej konzole bežeckého pásu a druhý koniec sa pripevní k vášmu oblečeniu. Sú určené na okamžité zastavenie bežeckého pásu, ak stratíte rovnováhu a spadnete z bežeckého pásu.

Ak sa na bežeckej palube plošine presuniete príliš dozadu, magnetický koniec kľúča sa odtrhne od konzoly. Pokiaľ je to možné, používajte bezpečnostný kľúč pri každom tréningu.

Typy bežeckých trenažérov

bežecký pás recenzie

Manuálny bežecký pás

Ak bežíte na manuálnom bežeckom páse, budete používať chodidlá na napájanie rýchlosti pásu. To znamená, že sa bežiaci pás zastaví, akonáhle sa prestanete pohybovať.

Pri manuálnych bežeckých pásoch je vynaložené väčšie úsilie, pretože rýchlosť bežeckej plošiny nie je poháňaná elektrinou. Toto možno považujete za plus, ak chcete tvrdší tréning, ale časom možno budete túžiť po pohodlí elektrického bežeckého pásu.

Keďže manuálny bežecký pás nepotrebuje napájanie, môžete ho použiť kdekoľvek, pokiaľ máte dostatok podlahovej plochy. Väčšina manuálnych bežeckých pásov má kolieska, vďaka ktorým s nimi môžete pohybovať.

Elektrický bežecký pás

Ide o najobľúbenejší typ bežeckého pásu, pretože sa používa ľahšie ako manuálny pás. Čakajte teda, že zaplatíte viac peňazí.

Elektrické bežiace pásy používajú sieťové napájanie na reguláciu rýchlosti (a sklon pri prepracovanejších modeloch). Niektoré majú veľké dotykové displeje, aj keď zvyčajne sú vyhradené pre modely presahujúce 1 000 EUR.

Veľa elektrických bežeckých pásov má zabudované reproduktory, ktoré môžete pripojiť k smartfónu alebo tabletu cez jack konektor.

beh na bežeckom páse

Zakrivený bežecký pás

Sú poháňané manuálne a sú vybavené konkávnym bežeckým pásom. Pás funguje tak, že každým krokom ho tlačíte dole a potom dozadu.

Teoreticky bude zakrivená bežecká plošina pohodlnejšia ako rovná bežecká plošina. Je to kvôli tomu, že zakrivený tvar pásu lepšie napodobňuje pohyby vašich nôh. Môžete si tiež nastaviť vlastné tempo.

Ako fyzicky poháňate pás zakriveného bežeckého pásu, zapojíte viac svalových skupín, ako keby ste bežali na klasickom bežeckom páse. Ich cena je zvyčajne vyššia.

Tipy na používanie bežeckého pásu

Používanie bežeckého pásu sa môže zdať ako nenáročná vec (stačí stlačiť štart!), ale mali by ste určite vedieť niekoľko dôležitých tipov. Ak ste v prevádzke stroja nováčikom, nechoďte na to zhurta. Ako pri každom novom cviku, presilením riskujete zranenie.

Aj keď poznáte bežecké pásy z posilňovne, pozorne si prečítajte pokyny, pretože sa môžu vyskytnúť určité dôležité rozdiely od strojov, na ktoré ste zvyknutí.

ako si vybrať bežecký pás

Zostaňte v bezpečí pri znižovaní kalórií s našimi najlepšími tipmi pri používaní bežeckého pásu:
➡ Kráčajte pred behaním – pred začatím vážneho tréningu sa vždy zahrejte niekoľkými minútami ľahkej chôdze. Keď začnete zhurta pri plnom sklone riskuje zranenie.

➡ Vyskúšajte intervalový tréning – striedajte dlhšie, pomalšie intervaly s kratšími a rýchlejšími. Takto zmiešané tréningy na bežeckom páse vám môžu pomôcť dosiahnuť výsledky a rýchlejšie zlepšiť kondíciu.

➡ Upravte sklon – vám umožní používať mierne odlišné svaly a lepšie replikovať zážitok z vonku. Ak radšej nebežíte, pretože máte slabé kolená, môžete zvýšiť intenzitu tréningu chôdzou do kopca.

Ako forma kardio cvičenia je bežecký pás výborným spôsobom spaľovania kalórií a chudnutia. Ak si nie ste istí, aký typ cvičenia na bežeckom páse je pre vás najvhodnejší, porozprávajte sa s certifikovaným osobným trénerom. Môžu s vami spolupracovať na vytvorení prispôsobeného programu chudnutia na bežeckom páse.

Tipy ako vykonávať čo možno najefektívnejšie kardio na bežiacom páse:

➡ Používajte bežecké slúchadlá – sú odolné voči potu a používajú obopínajúci dizajn, aby pri behaní zostali na svojom mieste. Počúvanie obľúbených pesničiek vám pomôže pri tréningu vydať zo seba maximum.

➡ Správna údržba a čistenie bežeckého pásu

Ak si chcete vybudovať celkovú kondíciu, je dobré robiť rýchlejšie tréningy bez stúpania a tiež pomalšie tréniny so stúpaním.

Pomalšie tréningy do kopca budujú silu, zatiaľ čo rýchlejšie ploché tréningy vám pomôžu rozvíjať vytrvalosť a rýchlu prácu nôh. Počas tréningu upravte rýchlosť aj sklon a môžete tak lepšie simulovať meniaci sa terén ako pri behu na ceste.

Nič vám už nebráni obuť si kvalitnú bežeckú obuv a pravidelne trénovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *