Andrzej Sapkowski – Zaklínač, Posledné prianie. Recenzia na knihu

Zaklínač je v rámci žánru fantastickej literatúry za posledné roky jednou z najpopulárnejších diel. Táto knižná séria dokonca dostala vlastnú seriálovú adaptáciu na Netflixe, ktorá sa teší veľkej popularite. Okrem toho existuje zo sveta Zaklínača viacero hier, ktoré sú tiež veľmi obľúbené. Prečítajte si našu knižnú recenziu na veľmi obľúbený prvý diel knihy a síce na Zaklínač – Posledné prianie

recencia na knihu Zaklinac, Posledne prianie
Najlepšie cena

Prvá kniha nie je písaná ako súvislý dej, ale je rozdelená na poviedky (rovnakým spôsobom je napísaná aj druhá kniha, až v tretej časti sa dočkáme súvislého príbehu). V knihe sa zoznámime s Geraltom, zaklínačom. Jeho prácou je likvidácia príšer. Na svojej ceste však zisťuje, že zlo sa najčastejšie skrýva v ľuďoch. Kniha obsahuje sedem separátnych poviedok, ktoré sa prelínajú s akousi hlavnou dejovou líniou. Tá opisuje Geralta z Rivie ako sa lieči a zotavuje v chráme z bojových zranení. Vysvetľuje, ako sa stretol s Yennefer. Každá poviedka je spomienkou na veľké udalosti vo svojom živote.

Kráľ Temerie ponúka odmenu každému, kto môže zachrániť jeho prekliatu dcéru. Geralt s tým súhlasí a strávi noc v opustenom paláci, kde je uväznené mladé dievča. Starý známy prosí Geralta, aby ho zachránil pred skupinou vrahov. Výsledná bitka mu zanechá neslávne známy titul „Mäsiar z Blavikenu“. Jeho ďalšie spomienky vedú k začiatku jeho špecifického vzťahu s Ciri. Sú tu elfovia, nymfy a džinovia, ale aj chiméry, leshy a kikimory.. magické stvorenia sú originálne, zaujímavé a vzrušujúce. Je to dokonalá brána do tohto sveta, ktorý nie je ani zďaleka dokonalý.

Mne sa najviac páčila poviedka Zrnko pravdy, ktorá rozpráva variácu príbehu na rozprávku Kráska a zviera. Je to trochu parodické zobrazenie, ale je nesmierne zaujímavé a skrýva viacero myšlienok na premýšľanie. Táto poviedka je celkovo medzi čitateľmi populárna a obľúbená. Jej spracovanie nájdete aj v druhej sérii seriálového zaklínača.

Najlepšie knihy od Andrzej Sapkowski

Niektoré poviedky vás určite zaujmú viac než iné. Problém je, že ak o svete zaklínača nič netušíte, tak budete pravdepodobne trochu stratení. No v poviedkach sa postupne zoznámite s Geraltom a aj ďalšími postavami. Taktiež nahliadnete do zaklínačskeho magického sveta, plného rôznych magických bytostí, príšer a skrytých nebezpečenstiev. Ak máte teda chuť na nejaké dlhšie a zložitejšie čítanie, tak sa určite do Zaklínača pustite.  Ak však viacej preferujete fantasy pre mladšie ročníky, pevnú dejovú linku a jednoduchšie zápletky, tak vyskúšajte najprv seriál. Možno vás Zaklínač predsa len zaujme a dáte mu šancu aj v knižnej podobe.

Najlepšie cena

V prípade, že skôr preferujete počúvanie, odporúčame vám vyskúšať nejaké audioknihy od Adrzeja Sapkowskeho.

5/5 - (4 votes)