Jozef Karika – Trhlina. Recenzia na knihu

Trhlina, hororový, mysteriózny a napínavý román od slovenského autora Jozefa Kariku. V rámci slovenskej literatúry bola kniha nesmierne populárna a dodnes sa radí k najviac čítaným knihám. V roku 2019 sa dočkala aj vlastnej dvojdielnej adaptácie. Prečítaje si túto knižnú recenziu na prvý diel a sami sa rozhodnite, či vám stojí za to, aby ste si ju kúpili.

recenzia na knihu Trhlina
Najlepšie cena

Príbeh popisuje jednu z najväčších záhad Slovenska, neobjasnené miznutie ľudí v pohorí Tribeč, ktoré sa deje už niekoľko desaťročí. Kniha vraj vznikla tak, že za Jozefom Karikom prišiel čitateľ jednej jeho knihy a rozpovedal mu desivý príbeh, na základe ktorého potom vznikla táto kniha. Autor si samozrejme nejaké veci aj sám pozisťoval, mnohé tvrdenia overil a doplnil.

Hlavný hrdina tohto románu, Igor, skončil školu a nevie si nájsť poriadnu prácu. Jediné čo ho v živote ako-tak teší je jeho priateľka a blog. Počas jednej brigády na opustenej psychiatrii nájde zápis diagnózy a nahrávky Waltera Fishera, človeka, ktorý zmizol v tribečskom pohorí na celé tri mesiace. Potom ho našli vo veľmi zlom fyzickom, ale aj psychickom stave. Igor sa rozhodne vydať na tie miesta kde bol Walter Fisher, aby mal „bombu“ na svoj blog.

Teraz prichádzame k  zásadnej otázke, koľko je z tejto knihy pravda a koľko len fikcia? Aj sám autor povedal, že nevie čo je fantázia a čo realita. Úprimne, ja občas premýšľam ako pravdivý je vôbec príbeh o tom, ako vznikol tento román. Čitateľ si na tieto otázky musí odpovedať sám, takže nakoľko príbehu uveríte je len na vás.

Mne osobne sa kniha Trhnlina od Jozefa Karika až toľko nepáčila, pretože preferujem skôr iný typ románov. Objektívne však môžem povedať, že kniha má veľmi zaujímavý námet a je aj dobre spracovaná. Román sa bude páčiť hlavne fanúšikom postmodernej literatúry. Ak máte radi rôzne nevysvetliteľné záhady a chcete svoju hlavu potrápiť premýšľaním nad tým ako to naozaj je, potom bude kniha Trhlina určite pre vás. V prípade, že viac preferujete „hovorové slovo“, odporúčame vám audioknihu Trhlina.

4.8/5 - (5 votes)