Trápi vás nespavosť a starosti so zaspávaním? Vyskúšajte bylinky a aromaterapiu

nespavosť

Trápia vás starosti so zaspávaním? Či už sú tieto starosti spojené s úzkosťami, nadbytkom stresu, oslabenou imunitou či niečím iným, môžete vyskúšať bylinky a éterické oleje. Prinášame vám tipy na bylinky, ktoré majú pozitívny vplyv na spánok, a taktiež niekoľko ďalších odporúčaní, čo vám pomôžu so zaspávaním.

Obklopte sa tmou a zaspávajte na pohodlnom matraci

Zdravý spánok je základom šťastného života. Bez spánku nie je možné fungovať a pri dlhodobej nespavosti sa môžu vyskytnúť taktiež sklony k depresii. Aby ste si mohli každú noc užívať ničím nerušený a príjemný spánok, mali by ste sa najprv zamerať na to, v akom prostredí zaspávate. Pohodlný matrac, teplota okolo 18 °C v spálni a zatiahnuté závesy sú tým najdôležitejším. Luxusný matrac poskytne vášmu telu tú správnu oporu a postará sa o to, že sa nebudete ráno prebúdzať s bolesťou svalov a kĺbov. Medzi ďalšie výhody luxusných matracov patrí taktiež to, že sú odolné, kvalitné a majú dlhú životnosť. Teplota okolo 18 °C zase zaručí, že vás nebude trápiť nočné potenie a bude sa vám dobre dýchať.

Prečo je kvalitný matrac dôležitý?

Matrac má na váš spánok ohromný vplyv a jeho výber by ste nemali brať na ľahkú váhu. Prečo je správna veľkosť a výška matraca taká dôležitá? Predovšetkým preto, že vám ponúkne dostatok priestoru a taktiež sa nebudete počas spánku nikam prepadať. Matrac na mieru tak rozhodne nie je zbytočnosť, ale nutnosť. Pokiaľ ten súčasný už doslúžil, poobzerajte sa po novom matraci. Vyberať môžete z niekoľkých druhov, ale medzi tie najobľúbenejšie sa radia penové matrace.

Vytvorte si svoj vlastný večerný rituál

Hneď ako skontrolujete vybavenie spálne, zamyslite sa taktiež nad tým, aký je váš večerný rituál. Líhate si do postele hneď, ako vypnete televíziu? Aby sa vám lepšie zaspávalo a netrápila vás nespavosť a zlé sny, vytvorte si večernú rutinu, ktorú budete každý deň dodržiavať. Jej súčasťou môže byť napríklad popíjanie bylinkového čaju. Medzi bylinky, ktoré pomáhajú na nespavosť, patrí:

  • medovka lekárska,
  • valeriána lekárska,
  • chmeľ otáčavý,
  • ľubovník,
  • levanduľa,
  • mučenka pleťová.

V sezóne chrípok a prechladnutí si taktiež môžeme pochutnávať na čajoch z byliniek. Tie pomáhajú nielen s nespavosťou, ale aj s prechladnutím. Medzi ne radíme napríklad materinu dúšku, žihľavu a skorocel. Bylinné čaje si môžete pripraviť sami podľa babských rád.

Zdroj obrázka: New Africa – stock.adobe.com

Podporte svoju imunitu

Na oslabenú imunitu a zimnú únavu pomáhajú taktiež domáce bylinné kvapky a vitamíny. Správnu funkciu imunitného systému podporí vitamín D, ktorého môžete mať v zimnom období nedostatok. Ak sa neviete zbaviť strachu a úzkosti, ste pod veľkým tlakom a stres je váš každodenný spoločník, môžete do svojho jedálnička zaradiť taktiež horčík a vitamíny skupiny B. Vhodné doplnky stravy vždy konzultujte so svojím lekárom a nechajte si od neho poradiť. V predvianočnom období sa u niektorých citlivých jedincov môže objaviť rovnako vyrážka zo stresu, ktorú nie je dobré podceňovať.

Podľahnite kúzlu aromaterapie

Pokiaľ máte radi éterické oleje a vône, podľahnite kúzlu aromaterapie. Ak neviete, ako sa upokojiť pred spaním, využite silu vôní. Levanduľový éterický olej si môžete kvapnúť na vankúš alebo pridať do aromalampy či difuzéra, a nechať ho rozvoňať po celej spálni. Na zlé zaspávanie vám pomôžu taktiež éterické oleje s vôňou santalu, ruže, vanilky či ylang-ylang. Oleje môžete využiť taktiež k masáži a zbaviť sa tak nepríjemnej bolesti hlavy, prípadne si pár kvapiek pridať do vane a oddať sa príjemnej relaxácii.

Zdroj obrázka: Olena Rudo – stock.adobe.com

Aby ste si mohli užívať ničím nerušený a zdravý spánok, venujte sa každý deň večernej rutine. Tá vás totiž upokojí a uvoľní. Jej súčasťou môže byť popíjanie bylinkového čaju, horká kúpeľ či využívanie éterických olejov, ktoré necháte rozvoňať po celej spálni.

Ako sa vám páčil článok?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *