Večný problém rodičov. Ako posilniť imunitu dieťaťa v zimnom období?

Malé deti sú počas zimných mesiacov vo väčšej miere náchylné na rôzne ochorenia. Rodičia majú často krát oprávnene pocit, že len čo sa skončí jedna choroba, nasleduje v krátkom priebehu ďalšia. Väčšinou to takto pokračuje až do jarných mesiacov. Na mieste je otázka, akým spôsobom chrániť dieťa pred rôznymi vírusmi a chorobami? Pomôžu najlepšie vitamíny na imunitu pre deti?

čo na imunitu pre deti

Existuje niekoľko základných spôsobov, ako pravidelne posilňovať imunitu našich detí.

Dostatok spánku

Všetci, bez rozdielu veku, potrebujeme pre “dobitie batérii” spánok. Nedostatok spánku môže spôsobiť, že telo bude náchylnejšie na choroby. Množstvo hodín spánku sa pri deťoch líši z hľadiska veku, napríklad dojčatá by mali spať do 16 hodín denne, deti v predškolskom veku 10-13 hodín a staršie deti približne 10 hodín. 

Pre zdravý spánok dieťaťa je dôležité dodržiavať pravidelný spánkový režim a dbať na výber správneho detského matraca. Každodenná rutina pomáha nielen deťom, ale aj rodičom lepšie si naplánovať čas. 

Netreba podceňovať ani moderné technológie. Žiariaca obrazovka mobilného telefónu alebo televízora nie sú zrovna ideálnymi pomocníkmi pre zdravý spánok. Dbajte na to, aby dieťa hodinu až dve pred spaním nepozeralo televíziu alebo mobil.

Viac zeleniny a ovocia

Mrkva, pomaranče, fazule, jahody. Tento mix ovocia a zeleniny sme neuviedli náhodou. Všetky totiž obsahujú karotenoidy, čo sú fytonutrienty podporujúce imunitu. Fytonutrienty môžu v tele zvýšiť produkciu bielych krviniek bojujúcich proti infekcii

ako posilniť imunitu u detí

Strava bohatá na fytonutrienty môže v dospelosti chrániť aj pred takými chronickými ochoreniami, ako je rakovina a srdcové choroby. Je preto dôležité, aby dieťa zjedlo päť porcií ovocia a zeleniny denne.

Pravidelné umývanie rúk

Až 80 percent infekcií sa šíri dotykom. Naučte svoje ratolesti, aby si po kýchnutí, kašľaní a odchode do kúpeľne našiel čas na umytie rúk. Umývanie rúk teplou vodou a mydlom po dobu najmenej 20 sekúnd môže odstrániť baktérie a vírusy a môže znížiť riziko pľúcnych infekcií až o 45 %.

Aktívny pohyb

Cvičenie zohráva obrovskú úlohu v celkovej kondícii a zdraví. Hodina aktivity v parku alebo na detskom ihrisku môže urobiť zázraky pre zdravie dieťaťa a posilniť imunitný systém. Ďalšou možnosťou je spoločné rodinné cvičenie alebo športovanie v podobe sánkovania, korčuľovania, bicyklovania (v prípade priaznivého počasia) alebo turistiky.

imunita deti

Zdravé stravovanie

Zdravá strava je pre imunitný systém dôležitá tak pre dospelého jedinca ako aj pre deti. Súčasťou detského jedálnička by mal byť dobrý výber celozrnných obilnín. Správny výber potravín môže pomôcť zabezpečiť, aby vaše dieťa dostalo dostatok vitamínov – ako je vitamín A a E. 

Tieto vitamíny sú potrebné na udržanie dobrého zdravia a silného imunitného systému. Veľakrát sa stáva, že dieťa odmieta zdravú stravu a oveľa radšej má cukríky a iné maškrty. Prečítajte si aj tipy v našom článku, čo robiť, ak dieťa nechce jesť.

Vitamíny na posilnenie detskej imunity

Veľa vitamínov, ktoré sú potrebné pre imunitu dieťaťa, nájdeme v zdravej strave. Niekedy je však obtiažne zabezpečiť stravou všetky potrebné vitamíny, ktoré detský organizmus pre zvýšenú imunitu potrebuje. V takýchto prípadoch existuje na trhu niekoľko možností, ako zvýšiť prídel vitamínov. 

eTip: Jednou z možností je aj Vitaful Kids Immun – vitamíny v podobe zdravých gumenných medvedíkov. 

  • Gumené medvedíky nie sú založené na cukre, ale na rastlinnom prírodnom vlákne
  • 100% vegánske, bez obsahu laktózy, lepku a konzervačných prísad
  • Klinicky dokázané, že posilňuje imunitný systém detí
najlepšie vitamíny na imunitu pre deti

Teplé oblečenie

V zimných mesiacoch je viac ako obvykle dôležité, aby boli deti vhodne teplo oblečené. Studený zimný vietor vie byť veľmi nebezpečný. Netreba zabúdať na hrubšie ponožky, teplú čiapku a rukavice. 

čo na imunitu pre deti

Už žiadne choroby?

V prvom rade si treba uvedomiť, že malé dieťa nemá vyvinutú imunitu a obranyschopnosť ako dospelý jedinec. Preto je častejšie prechladnutie alebo chrípka klasickou odozvou detského tela na vírusy a baktérie. Tieto tipy pomôžu, aby vaše dieťa čo najlepšie zvládalo nepríjemné prekážky vo forme rôznych ochorení. 

Už starovekí myslitelia hovorili, že dobrú imunitu treba budovať od narodenia dieťaťa. Dodržiavaním našich “etipov” sa vám dieťa v budúcnosti určite poďakuje v podobe dobre vybudovanej imunity.

4.8/5 - (6 votes)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.