90 dňová rozlišovacia diéta, skúsenosti, recenzie a pravidlá ako schudnúť

Poznáte to, nepravidelná strava, rýchle občerstvenie, stres v práci, málo pohybu a hrozivý pohľad na váhu. Kto z nás by nechcel vyzerať lepšie, zredukovať hmotnosť, stratiť zopár kilogram naviac a žiť zdravšie? Pozrime sa spolu na 90 dňovú rozlišovaciu diétu, ktorá má veľkú popularitu po celom svete a výborné recenzie bez jo-jo efektu. Jej výhodou je, že obmedzuje škodlivé a nezdravé jedlá, sladkosti a alkohol a tiež to, že sa pozerá na chudnutie celkovo a dlhodobo.

90 dnova dieta ako schudnut

Podstatou tejto diéty (nazývanej aj „Rina diéta“) je rozdelenie jedla do štvordenných intervalov, pričom sa odporúčajú kombinovať určité potraviny v daný deň. Je ako stvorená pre milovníkov sladkých jedál, keďže zahŕňa veľké množstvo ovocia, ktorým začíname každé ráno, avšak vyznačuje sa aj pestrým jedálnym lístkom a vyváženou stravou, preto je taká obľúbená.

Nie sú vylúčené zo stravy tuky, čo je častou chybou mnohých iných diét. Takisto pomáha ku naštartovaniu a zmene ľudského metabolizmu. Je perfektnou voľbou pre ľudí, ktorí potrebujú zhodiť viac kilogramov, keďže je veľmi ľahko účinná a zdravá. Je dôležité dodržiavať tento cyklus:

90-dňová diéta, deň č.1 – Proteínový

Zaraďujeme sem potraviny bohaté na bielkoviny, medzi sebou ich však nekombinujeme. Najlepšou voľbou je chudé hydinové (kuracie, morčacie) mäso, vajcia, tvaroh, syry a dostatok zeleniny ako príloha. Vhodnou voľbou sú aj ryby, dary mora a ostatné druhy mäsa ako králičie, hovädzie, teľacie, či chudé bravčové.

najlepšia diéta proteínová

Raňajky – proteínový deň

  • Raňajky sú rovnaké každý deň počas 90-dňovej rozlišovacej diéty okrem dní s vodou (ak as pre ne rozhodnete). Mali by pozostávať z jedného druhu ovocia alebo neutrálnej potraviny (bez akéhokoľvek korenia alebo doplnkov). Do rannej kávy alebo čaju je povolené pridať lyžičku medu. Ak ste hladní, môžete si dať viac ako jedny raňajky denne, ale medzi jednotlivými jedlami musíte dodržať aspoň dvojhodinový odstup.
  • Neodporúča sa pri raňajkách miešať rôzne druhy ovocia alebo zeleniny, t. j. jeden druh ovocia alebo zeleniny sa počíta ako jedno jedlo vrátane konzumácie ovocnej alebo zeleninovej šťavy.
  • Neobmedzujte výber potravín: je dobré mať každý deň rôznorodé potraviny.
    Niektoré druhy ovocia, napríklad jablká, dráždia žalúdok, najmä ak sa konzumujú ako prvé jedlo dňa.
  • Odporúčame vám vyskúšať iné ovocie alebo zeleninu, ak pociťujete takéto príznaky.

Obed – proteínový deň

  • Konzumujte potraviny bohaté na bielkoviny, ako sú mäso, ryby, morské plody, tofu, sójové mäso, vajcia alebo mliečne výrobky. Rôzne zdroje bielkovín by sa nemali kombinovať: mäso, ryby, morské plody, vajcia alebo mliečne výrobky by sa mali konzumovať oddelene.
  • Okrem toho si môžete dať krajec chleba (najlepšie celozrnného), ako aj veľký šalát s čerstvými bylinkami a trochou olivového oleja (bez akéhokoľvek iného dresingu).
  • Šalát by mal obsahovať len neutrálne potraviny. Po jedle vypite 300 ml vývaru bez akéhokoľvek korenia. Vývar by mal byť pripravený s použitím druhu produktov, ktoré sú súčasťou obeda. Vývar z bujónových kociek nie je vhodný, pretože obsahuje príliš veľa tuku, soli a korenia.
  • Snažte sa konzumovať rôznorodé potraviny tým, že v každý proteínový deň budete jesť iný typ bielkovín.
  • Príjem vápnika je počas obdobia diéty dosť nízky, pretože v bielkovinových dňoch si musíte vyberať z mäsa, mliečnych výrobkov, vajec a rýb, preto to musíte kompenzovať výberom iných potravín s vysokým obsahom vápnika (mandle, marhule, brokolica atď.).

Večera – proteínový deň

  • Ak ste mali na obed mäso, dajte si na večeru mäso.
  • V prípade, že bol váš obed založený na mliečnych výrobkoch, vaša večera by mala byť tiež založená na mliečnych výrobkoch. Nie je to absolútne nevyhnutné, ale odporúča sa to pre dosiahnutie lepších výsledkov.

90-dňová diéta, deň č.2 – Škrobový (zeleninový)

Konzumujeme potraviny ako zemiaky, ryžu, jačmeň, pohánku a strukoviny  (fazuľu, šošovicu, sóju alebo hrášok). Ako príloha sa aj tu môže použiť zelenina (vrátane zemiakov) a niektoré druhy semien. K jedlu sa môže zjesť aj kus celozrnného pečiva.

zelenina počas diéty

Raňajky – škrobový deň

  • Ako sme spomínali pri proteínovom dni, raňajky sú rovnaké každý deň. Doprajte si jeden druh ovocia.
  • Čaj a ranná káva by mali byť v ideálnom prípade bez cukru, avšak môžete si ich osladiť malou lyžicou medu.
  • Výber potravín na raňajky je dobré obmieňať, aby ste si to trochu spestrili.

Obed – škrobový deň

  • V tento deň by sa mali konzumovať sacharidy bohaté na škrob, ako sú fazuľa, hrach, sója, šošovica, ryža, cícer, zemiaky, okra, pohánka, jačmeň, proso, obilniny.
  • Na rozdiel od bielkovinových dní sa počas škrobových dní odporúča kombinácia viacerých produktov (napr. ryža, hrach, kukurica atď.).
  • K obedu si môžete pridať krajec chleba (odporúča sa celozrnný chlieb), ako aj veľký šalát s čerstvými bylinkami a trochou olivového oleja (bez akéhokoľvek iného dresingu).
  • Šalát by mal obsahovať len neutrálne potraviny. Snažte sa jesť rozmanité potraviny počas jednotlivých dní.
    Medzi obedom a večerou si nechajte aspoň 3 hodiny.

Večera – deň škrobu

  • Konzumujte ten istý druh potravín, ako ste mali na obed, ale znížte ich množstvo na polovicu a vynechajte chlieb.

90-dňová diéta, deň č.3 – Uhľohydrátový

Deň začnete ovocím a počas tohto dňa môžete jesť iba sacharidy (výrobky z múky bez pridania mlieka a vajec) a zeleninu. Napríklad cestoviny s paradajkami, či pizzu so zeleninou. Môže sa doplniť sladkým koláčom, hrsťou malých sušienok, zmrzlinou i horkou čokoládou.

ako schudnúť bez jojo efektu

Obed – sacharidový deň

  • Konzumujte vegetariánske jedlá pripravené z múky, ako sú hominy, kukuričná alebo pohánková múka, kuskus, bezvaječné cestoviny, ovsené vločky a otruby, múka a krupica z rôznych obilnín, výrobky z cesta, bezmäsitá pizza, bagety, slané žemle alebo palacinky, slané pečivo.
  • Môžete si dať aj šalát len z neutrálnych potravín.

Večera – sacharidový deň

  • Dajte si kúsok koláča alebo 3 malé zákusky, poprípade nejaký ten kopček zmrzliny. Jeden rad kvalitnej horkej čokolády s vyšším obsahom kakaa je nevyhnutnosťou.
  • Ak nemáte radi sladkosti, môžete si dať slanú večeru a skonzumovať to isté jedlo, ktoré ste mali na obed, ale znížte množstvo jedla na polovicu a nevynechajte horkú čokoládu. Tá je veľmi silným antioxidantom, ktorý zároveň znižuje chuť do jedla.

90-dňová diéta, deň č.4 – Vitamínový

V tento deň je možné jesť akékoľvek ovocie, orechy, semená, čerstvú zeleninu, ovocné a zeleninové šťavy.

ako rýchlo schudnúť

Obed a večera – vitamínový deň

  • Na obed a večeru môžete kombinovať rôzne druhy ovocia v jednom jedle. Okrem ovocia môžete v tento deň konzumovať aj neutrálne potraviny, ale vyhnite sa miešaniu ovocia a zeleniny v jednom jedle. Ak máte zeleninu, môžete ju ochutiť citrónom a čerstvými bylinkami, ale nepridávajte do nej soľ ani rastlinné oleje.
  • Môžete si dať aj sušené ovocie, orechy, ovocné alebo zeleninové šťavy, kompót (bez cukru), ovocné polievky, pečené ovocie, grilovanú zeleninu, zeleninové polievky (s citrónovou šťavou a čerstvými bylinkami; bez soli a oleja na varenie). Na sladenie môžete použiť hrozienka alebo datle.
  • Ak jete orechy, jedzte ich surové (bez pridania soli alebo korenia). Je povolené skonzumovať 100 g denne, pretože orechy sú bohaté na tuky. Môžete si ich rozdeliť na 2 porcie na celý deň.

Nevyhnutnou podmienkou je aj pitie dostatočného množstva tekutín (ideálnou voľbou je čistá voda a nesladené kvalitné čaje) a dodržiavanie časového odstupu medzi jedlami (3-4 hodiny). Myšlienkou a princípom cyklickej zmeny stravy je neumožnenie organizmu zvyknúť si na novú stravu, preto sa chudnutie nespomaľuje.

Dodržiavanie konkrétnych cyklov nie je úplne nevyhnutné – ak sa spomalí úbytok telesnej hmotnosti, môžete jednoducho obmeniť stravu. Na dosiahnutie lepších výsledkov a úspechu v strave by ste mohli použiť aj prostriedok na zníženie pocitu hladu, ktorý vám pomôže znížiť chuť do jedla a rýchlejšie spaľovať tuk.

Počítajte svoje kalórie

Ak chcete schudnúť 1 kilogram za týždeň, budete musieť skonzumovať o 1000 kalórií menej, než vaše telo spáli každý deň. Zapisujte si kalórie vo všetkom, čo jete a pijete, a nejedzte viac, ako je váš stanovený limit kalórií. Väčšina programov na sledovanie kalórií má databázu potravín a ich obsahu kalórií, aby bolo sledovanie vašich jedál jednoduchšie. Váženie každej porcie je najpresnejší spôsob, ako sledovať to, čo skonzumujete v danom jedle. Počítajte kalórie aj po uplynutí 90-tich dní, aby ste si udržali výsledky.

Ako najefektívnejšie schudnúť

  • Asi 20-30 minút pred jedlom sa poriadne napite čistej vody. Týmto dopomôžete viac zaplniť žalúdok a zjete potom menšiu porciu.
  • Vyvarujte sa pitiu sladených nápojov a obmedzte príjem alkoholických nápojov. Jedzte pomaly. To dopomáha k tomu, že budete mať skôr pocit nasýtenia.
  • Na varenie používajte kvalitný olej, odporúčame kokosový olej v akejkoľvek forme. Vhodnou voľbou je aj extra panenský olivový olej.
  • Zapojte do svojho života akúkoľvek pohybovú aktivitu, ktorá Vás bude baviť a to minimálne 3-krát do týždňa. Cvičenie vám pomôže spáliť kalórie a výrazne zvýši účinnosť vášho 90-dňového plánu na chudnutie. Zamerajte sa na cvičenie s miernou intenzitou po dobu 150 minút každý týždeň – to je 30 minút denne, päť dní v týždni.
  • Ak nechcete ísť do posilňovne alebo sledovať cvičebné DVD, venujte sa aktivitám, ako je plávanie, in-line korčuľovanie, bicyklovanie, turistika, jogging a tanec, aby sa vaše telo rozhýbalo.
korčuľovanie ako schudnut
  • Jedzte rozpustnú vlákninu. Štúdie ukazujú, že tá výrazne podporuje chudnutie. Siahnuť môžete po doplnkoch výživy, ako napr. glukomanán.
  • Pite zelený čaj (viac o výhodách a potenciálnych zdravotných účinkoch zelenej kávy) a čiernu kávu. Obsahujú kofeín a látky pomáhajúce udržiavať úroveň cukru v krvi v normálne. Zlepšujú celkovú premenu potravy v tele. Zelený čaj má nanajvýš termogénne vlastnosti, čo spôsobuje, že sa váš metabolizmus zahreje a začne spotrebovávať palivo rýchlejšie.

Ak vám nevyhovuje jeho chuť, skúste si ho zaobstarať s ovocnou príchuťou, alebo siahnite napríklad po výťažku zo zeleného čaju, kde je jeho koncentrácia ešte väčšia.

  • Doprajte si kvalitný spánok (7-9 hodín), telo potrebuje čas na kvalitnú regeneráciu tela i mysle.
  • Nikdy sa nevzdávať a vydržať!
4.8/5 - (13 votes)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.