Top 6 potravín, ktoré pomáhajú bojovať proti koronavírusu!

Či už ste v karanténe alebo izolácii kvôli COVID-19 alebo nie, určite budete doma tráviť oveľa viac času. Podľa všeobecných rád týkajúcich sa zdravého života, akými sú  konzumácia vyváženej stravy, zostať hydratovaný, fyzicky aktívny, mať dostatok spánku a zvládať stres, sú najlepším odporučaním na to, aby ste zostali zdraví počas trvania tejto celosvetovej pandémie. Pripravili sme pre Vás zoznam potravín, ktoré majú výborné účinky na náš zdravotný stav a imunitu.

Top 6 potravín, ktoré pomáhajú zlepšiť imunitný systém:

  • Cesnak
garlic-3419544.jpg

Grécky lekár Hippocrates, často považovaný za otca západnej medicíny, vravel: „Nech je jedlo tvojim liekom a liek je tvoje jedlo“. V skutočnosti predpisoval cesnak na liečbu rôznych chorôb, v tej dobe bol cesnak ako liek. Dnešná doba a výskumy potvrdili jeho pozitívny vplyv na zdravie.

Cesnak má vysokú výživnú hodnotu, čo je veľmi priaznivé pre náš imunitný systém. Obsahuje mangán, vitamín B6, vitamín C, selén, vlákninu, slušné množstvá vápnika, medi, draslíka, fosforu, železa a vitamínu B1.

Je veľmi účinný aj pri boji s vysokým cholesterolom. Má vysoké antioxidačné hodnoty, ktoré zabraňujú alebo spomaľujú poškodenie buniek spôsobené voľnými radikálmi, nestabilnými molekulami, ktoré telo produkuje ako reakciu na environmentálne a iné látky.

  • Zázvor
ginger-1738098_1920.jpg

Jeho zdravotné účinky majú historickú tradíciu. V medicíne sa zázvor považuje za vynikajúce liečivo, keďže obsahuje látku, ktorá podporuje vylučovanie črevného plynu.

V našich končinách známy aj ako „ďumbier“, obsahuje veľmi silnú protizápalovú zlúčeninu zvanú gingerol. Predpokladá sa, že tieto látky vysvetľujú príčinu, prečo toľko ľudí s osteoartritídou alebo reumatoidnou artritídou pociťovalo zmiernenie úrovne bolesti a zlepšenie pohyblivosti, keď pravidelne konzumovalo túto potravinu.

  • Kokosový olej
coconut-oil-on-wooden-spoon-2090575_960_720.jpg

Kokosový olej je jedlý olej extrahovný z jadra vyzretých kokosových orechov. Obsahuje vitamín E, zlepšuje dobrý cholesterol, pomáha udržať správnu hladinu cukru v krvi, znižuje stres. Slúži ako prevencia proti ochoreniu pečene a znižuje príznaky astmy.

Kokosový olej je takmer 100%-ný tuk, z čoho väčšina je nasýtený tuk. Zloženie tuku v kokosovom oleji sa však výrazne odlišuje od živočíšnych produktov, ktoré pozostávajú prevažne z mastných kyselín s dlhým reťazcom.

  • Bobuľové ovocie
raspberries-5163812_1920.jpg

Bobuľové ovocie obsahuje veľké množstvo antioxidantov, ktoré pomáhajú udržiavať voľné radikály pod kontrolou. Môžu zlepšiť hladinu cukru v krvi. Zaraďujú sa ku potravinám s dobrým účinkom na naše srdce.

Maliny a jahody poáhajú znižovať hladinu cholesterolu a môžu znižovať riziko srdcových chorôb.

  • Citrusové ovocie
fruits-863072_1920.jpg

Citrusové plody sú skvelým zdrojom vitamínu C, ktorý pomáha posilňovať imunitný systém. Takisto obsahujú ďalšie množstvo vitamínov a minerálov, ktoré vaše telo potrebuje pre správne fungovanie, vrátane vitamínu B, draslíka, fosforu, horčíka a medi.

Okrem toho sú bohaté na látky, ktoré majú rôzne zdravotné prínosy vrátane protizápalových a antioxidačných účinkov.

  • Bazalka
basil-3507984_1920.jpg

Jedna z najstarších bylín, ktoré ľudstvo pozná. Liečivé a zdravotný účinky bazalky sú veľmi známe. Jej silné detoxikačné vlastnosti môžu urobiť zázraky pre zdravie vašej pečene. Pečeň hrá pre telo kľúčovú úlohu pri metabolizme. Bazalka môže pomôcť ku zabráneniu hromadenia tuku v pečeni a udržať ho tak zdravé.

Taktiež pomáha obnoviť prirodzené hodnoty pH v tele a živí zdravé baktérie v črevnej mikroflóre. Tá zvyšuje imunitu a podporuje zdravé trávenie.

eTip:  Ako sme už v úvode spomínali, nielen vyvážená strava, ale aj fyzická aktita, prispievajú k celkovej imunite nášho organizmu.

Tá prospieva nielen telu, ale aj našej mysli. Ak chcete ostať fyzicky aktívny počas izolácie alebo karantény, postupujte podľa týchto tipov:

  • naplánujte si čas na fyzickú aktivitu na každý deň;
  • ak pracujete z domu, robte si pravidelné prestávky a ponaťahujte sa;
  • vyskúšajte nejaké cvičenie podľa rôznych videí na internete;
  • aj aktivity ako tanec, aktívne hranie sa s Vašimi deťmi, či rýchle prechádzky v prírode sú dobrou voľbou.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *